Active Reviewing: Vorming
- Ben je op zoek naar een methodiek die de betrokkenheid van je deelnemers vergroot?
- Wil je leren om een veranderingsproces zo goed mogelijk te faciliteren?
- Ben je er van bewust dat de juiste vraagstelling bij een reflectie niet eenvoudig is en wil je hierin groeien?
- Vind je het belangrijk dat er in een leerproces ruimte is voor emoties en drijfveren?
Kom dan zeker naar deze training.
Tijdens deze dag laten we zien dat er een groot verschil is tussen
evalueren en reflecteren. Aan de hand van het vierstappenmodel van
Roger Greenaway verwerf je inzicht in de juiste vraagstelling
tijdens een reflectie. De juiste vraag helpt mensen om dat te
brengen wat leeft maar nog niet getoond kan worden. In het
vierstappenmodel staan we stil bij de feiten, de beleving, het
denken en wat nu. We hebben hierbij veel aandacht voor actieve en
creatieve reflectievormen. Je krijgt een aanbod van een aantal
basistechnieken waarmee je aan de slag kunt gaan zodat je verder
kunt groeien als procesbegeleider. We staan stil bij het maken van
verbinding tussen actie en reflectie zodat de twee in elkaar
overvloeien tot één geheel want active reviewing is de sleutel tot
leren.
Deze dag is er voor mensen (leerkracht, begeleider, psycholoog,
leidinggevende, vrijwilliger …) die werken met groepen in de
Jeugdzorg, Gezondheidszorg, scholen en andere verenigingen.
Trainers: Jo Dens en Carl Vlems
Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken
- gratis lesmateriaal;
- voor alle leeftijden en vakken;
- makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.