Circulariteit en innovatie bij bereiding appel-druivenwijn
Via geïntegreerd toepassen van leerstof uit verschillende vakken gaan leerlingen projectmatig, zelfstandig en onder begeleiding aan de slag om tot een aantal inzichten te komen. Volgens het principe van probleemoplossend denken en toepassen van STEM-didactiek laten we de leerlingen zelf meedenken en verantwoordelijkheid opnemen voor het laten slagen van een opgezet project. Op die manier verhogen we hun intrinsieke motivatie en het rendement van het leerproces. De inzet is om leerlingen aan te zetten meer circulair te denken. Hiervoor willen we werken rond de bereiding van appel-druivenwijn.
Aangeboden werkpakketten:
- handleiding voor de leerkracht;
- WP0: inleiding;
- WP1: appelsap en druivensap;
- WP2: gist en fermentatie;
- WP3: appel-druivenwijnbereiding;
- WP4: kwaliteitscontrole van wijn;
- WP5: toegepast circulair denken.
Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken
- gratis lesmateriaal;
- voor alle leeftijden en vakken;
- makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.