Leerlingenevaluatie in het dko: Veelgestelde vragen
In dit leermiddel vind je de volledige bundel met veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
Is dit niet overzichtelijk genoeg? Surf dan naar onze themapagina.
Algemeen: evalueren in kunstonderwijs
Vraag 1: Welke vaktaal over evalueren is bruikbaar in het dko?
Vraag 2: Welke verwachtingen zijn er in verband met evalueren in
het dko?
Vraag 3: Wat betekent breed evalueren in het dko?
De kwaliteitscriteria van het evalueren
Vraag 4: Hoe maak je evaluaties in het dko betrouwbaar?
Vraag 5: Waarom baseer je een evaluatie best op verschillende
observaties?
Vraag 6: Hoe maak je evaluaties in het dko valide?
Vraag 7: Hoe maak je evaluaties in het dko transparant?
Vraag 8: Wanneer evalueer je summatief of
formatief?
Vraag 9: Hoe kunnen rubrics bijdragen tot een betrouwbaardere
evaluatie?
Feedback geven
Vraag 10: Wat zijn kenmerken van goede feedback?
Vraag 11: Hoe kan feedback leerbevorderend zijn?
Vraag 12: Hoe zorg je ervoor dat leerlingen ook iets doen met de
feedback?
Vraag 13: Hoe concreet moet feedback zijn?
Vraag 14: Waarom is het zinvol dat leerlingen zichzelf leren
evalueren?
Leerlingenevaluatie haalbaar en kwaliteitsvol
houden
Vraag 15: Hoe hou je evalueren haalbaar?
Vraag 16: Hoe kan je feedback en evaluatie van leerplandoelen
doseren?
Vraag 17: Hoe kan een academie een eigen visie op evalueren
ontwikkelen?
Vraag 18: Hoe kan een academie de kwaliteit van het evaluatieproces
bewaken?
Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken
- gratis lesmateriaal;
- voor alle leeftijden en vakken;
- makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.