Games in de klas: Richtlijnen voor succesvolle leerdoelen


Het handboek Games in de klas is bedoeld als leidraad voor leerkrachten die videogames in hun lessen willen verwerken. Je vindt er de achtergrondkennis in die je nodig hebt om videogames in te zetten als educatieve tools. Er staan ook heel wat nuttige voorbeelden in van pedagogische benaderingen die je kunt toepassen, games die interessante mogelijkheden bieden en extra hulpbronnen om je verder op weg te helpen. Dit handboek is geschikt voor lesgroepen van alle leeftijden, van de vroegste schooljaren tot de derde graad secundair onderwijs. 

Het handboek behandelt volgende hoofdstukken:

  1. Waarom zou ik videogames gebruiken in het onderwijs?
  2. Leren met videogames;
  3. Videogames gebruiken voor thematisch projectgebaseerd onderwijs;
  4. Wat kunnen we leren uit videogames?
  5. Videogames ontwerpen en maken;
  6. Waarom is het belangrijk om les te geven over videogames?

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid?
Speelhetslim
Organisatie

Ontdek ook