‘Mijn buik wiebelt als ik adem!’, over mindfulness in de kleuterklas: Kleutergewijs


In deze tijden komt er veel op kinderen af en staat hun mentaal welbevinden geregeld onder druk. Zowel psychologisch als neurowetenschappelijk onderzoek roept op om vaker aandacht te hebben voor mentale opvoeding in het onderwijs, en meer concreet de rol van mindfulness daarin.

Wat is mindfulness, wat is het belang voor kleuters en hoe kan je mindfulness inzetten in de kleuterklas? In dit blogbericht belichten we enkele recente inzichten vanuit (praktijkgericht) onderzoek en geven we ook enkele concrete voorbeelden uit de klaspraktijk mee.

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid?
Leerkracht, ICT-coördinator, …

Ontdek ook