-
Differentiatie betekent elke leerling zoveel mogelijk laten groeien
Hans De Volder, directeur van de Kunstacademie van Beveren, pingpongt over de kansen tot differentiëren die het nieuwe decreet met zich meebrengt en doet dat met onderwijskundige Katrien Struyven (UHasselt, VUB). Voor elke leerling …
ArtikelLeerkracht -
Met elkaar, door elkaar en van elkaar leren
Ook leerkrachten moeten levenslang leren. De beste aanpak is samenwerking onder collega's, zegt de Gentse onderwijsspecialiste Bénédicte Vanblaere. Directeur Niko Van Stichel, van d'Academie Beeld in Sint-Niklaas, beaamt, en legt uit …
Artikel -
Is je school OK-proof?
De Academie Buggenhout had nog een doorlichting in de oude structuur. In oktober 2019 streek de inspectie 2.0 er een week neer. Directeur Hans Scholliers en coördinator Willem Verheyden delen zes vaststellingen waaruit ook jouw academie zeker …
Artikel -
Wat schrijf jij op het rapport?
Welke commentaar geef jij je leerlingen mee op het rapport?
Pedagogisch begeleider Marijn Vandevelde (GO!) wikt en weegt de woorden achter de cijfers. Plus vijf tips om jouw rapportcommentaren sterker te maken.
Artikel (12) -
Maak je sterk tegen armoede op school: Stappenplan voor een beter armoedebeleid op school
Een bundel met een aantal nuttige tips om beter om te gaan met kansarmoede in je school. Van een goede communicatie met de ouders tot een uitgewerkte visie, van schoolfacturen tot samenwerking met andere instanties.
Artikel (12)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner