Onderzoekend leren: Kleutergewijs


Met een kinderbioblitz vertrek je vanuit de spontane ideeën, voorspellingen en vragen van kleuters om in de nabije omgeving aan natuuronderzoek te doen. De kleuters voorspellen op basis van hun voorkennis zelf wat ze zullen tegenkomen in het stukje natuur dat ze gaan verkennen en hun spontane vragen bij hun waarnemingen, geven richting aan wat ze de volgende dagen verder onderzoeken. Daarom is de KindergartenBioBlitz een mooie werkwijze om de agency van jonge kinderen in onderzoekend leren te stimuleren. En daarover gaat het in dit blogartikel van Kleuterwijs

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid?
Leerkracht, ICT-coördinator, …

Ontdek ook