Bewerkingen tot en met 7: -0 / -1 / -2.
Stapsgewijze herhaling van het delen tot 1000:
Stapsgewijze herhaling van de vermenigvuldigingen tot 1000:
In deze reeks synthesebladen krijgen de leerlingen een beknopt overzicht van werkwijzen bij de rekenlessen van de methode Reken Maar.
De leerlingen oefenen op het oplossen van toepassingen met maaltafels. Ze zoeken eerst de bewerking en noteren nadien een antwoordzin.
De leerlingen oefenen op het oplossen van toepassingen met deeltafels. Ze zoeken eerst de bewerking en noteren nadien een antwoordzin.
Vier dagtaken om verschillende leerstofonderdelen te herhalen bij de start van de dag:
Met deze oefeningen herhaal je het optellen en aftrekken tot en met 20, de helft en het dubbel.
Oefen met dit herhalingsblad het optellen en aftrekken tot en met 100. De opdrachten sluiten aan bij de methode Reken Maar! 2 - blok 7.
Verschillende werkbladen rond toepassingen voor het tweede leerjaar. Je vindt er ook telkens de stappen om het vraagstuk correct op te lossen.
Met dit werkblad oefen je rond de begrippen meest, minst, meer en minder.De opdrachten kan je ook gebruiken als toets om de kennis van de leerlingen te testen.
Toets waarmee je kan nagaan of leerlingen het cijferend vermenigvuldigen onder de knie hebben. Leerlingen lossen oefeningen op van het type HTE x TE.