Boost jezelf en je leerlingen


Boosten: ondersteunen, aanmoedigen, supporteren, begeleiden, motiveren, stimuleren, prikkelen, oppeppen, uitdagen, aanwakkeren, …
Hoe geef je leerlingen de goesting om ergens aan te beginnen, zich in te zetten èn vol te houden? Hoe combineer je dat met het ‘gewoon’ lesgeven? Hoe krijg jij dit allemaal gefixt zonder jezelf in het geheel te verliezen? Hoe behoud je hierin je werkvreugde?

Programma

  • Kennismaking en verwachtingen.
  • We vertrekken vanuit zeven tips voor professionals in het onderwijs.
  • Aan elke tip wordt theorie gekoppeld en gekeken naar de toepasbaarheid in de praktijk.
  • In de namiddag ligt de focus op positieve bekrachtiging en gaan we ook actief met elkaar aan de slag.
  • We nemen doorheen de dag tijd om stil te staan bij eigen leerwensen en leerdoelen.

Doelstellingen

Je krijgt:

  • een beter inzicht hoe je ontmoedigde en gedemotiveerde leerlingen kan aanmoedigen om hun verantwoordelijkheid van het leerproces op te nemen;
  • een zicht op de noden, de impact én de grenzen van veerkrachtboosts;
  • inzicht hoe je de leerlingen kan stimuleren om groeigericht en positief te kijken naar hun leerproces;
  • concrete tips en methodieken om in de praktijk mee aan de slag te gaan;
  • ruimte om te inspireren en geïnspireerd te worden.

Doelgroep

Leerlingenbegeleiders, CLB-medewerkers, ondersteuners, zorgcoördinatoren en leerkrachten so.

Begeleiding

Katleen Vanoverbeke is de oprichter van KIJK!, een coachingbureau dat zich richt op leerkrachten, jongeren en ouders in sterk denken om zo de leer-, leef- en werkvreugde terug een boost te geven. Katleen heeft ervaring binnen onderwijs als leerkracht, graadcoördinator, leerlingenbegeleider, adjunct-directeur en leercoach.

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid?