Active Reviewing


Tijdens deze vorming bieden twee professionele trainers dynamics en reviewmethodieken aan in combinatie met een theoretisch kader zodat je vervolgens zelf kunt experimenteren met deze methodiek.

Binnen het ervaringsleren zijn actie en reflectie niet weg te denken. Het zijn twee essentiële bouwstenen van het ervaringsleren die in elkaar overvloeien.

Active reviewing staat voor: 

  • Het creëren van eenheid/verbinding tussen de actie en de reflectie.
  • Het aanbieden van actieve en creatieve reflecties.
  • Het aanbieden van een werkvorm die het inzicht en bewustzijn van deelnemers vergroot.
  • Het stellen van de juiste vraag en installeren van interventies die het leerproces vooruit helpen.
  • Betrokkenheid van de leerlingen vergroten.

Tijdens deze vorming ga je aan den lijve ondervinden dat deze actieve/creatieve vorm van reflecteren niet veel woorden nodig heeft. Sterker nog, deze vorm van reflecteren gaat dieper in op emoties, interpretaties, drijfveren… dan we onder woorden kunnen brengen.

Afhankelijk van een meerdaagse, dagopleiding of halve dag, komen volgende elementen aan bod:

  • Een toelichting van het vier-stappen model van Roger Greenaway.
  • Het aanleren van methodieken om een positief leerklimaat te creëren.
  • Het aanleren van interventies op maat die de leerkansen vergroten.
  • De ervaring hoe active reviewing in zijn werk gaat.
  • Het maken van verbinding met je praktijkcontext.
  • Het kunnen oefenen als leerkracht: samen met jou bespreken we deze ervaring vanuit een metareflectie.

Elke deelnemer ontvangt een digitale theoriebundel met de inhoud van de sessie.

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid?
Learning Path
Organisatie

Ontdek ook