Indrukwekkende cijfers én KlasCementleden in de spotlight ⚡

Terugkijken naar 2020? Wij durven! Maar jullie ook. Want deze hartverwarmende cijfers van onderstaande straffe delers tonen hoe solidair leraren zijn. De bouwers laten zelf van zich horen. En of hun enthousiasme aanstekelijk werkt! 

We delen massaal materiaal, gaan in gesprek en geven elkaar kracht. Die energie geven we door aan onze leerlingen. Nu bouwen we meer dan ooit aan sterker onderwijs.

🧱 Straffe bouwer Jo David (lager)

📣 ‘KlasCement werkt enkel als je niet alleen neemt, maar ook geeft. Ik was 15 jaar ICT-coördinator en heb heel wat zaken gemaakt en op poten gezet. KlasCement is voor leraren een ware schatkist. Je krijgt nieuwe ideeën, dat duwtje in de rug om eens in het onbekende te springen. Voor jonge leraren is het super omdat er veel tijd kruipt in lesvoorbereidingen. Voor ouwe rotten is het een bron van inspiratie, we kunnen heel wat leren van elkaar.'

🧱 Straffe bouwer Saskia Steegmans (kleuter)

📣 ‘Ik haal zelf veel inspiratie uit andermans ideeën en bouw daarop verder om die materialen aan te passen voor mijn leerlingen. Reacties van leden op een leermiddel dat ik gedeeld heb, vind ik altijd leuk. Zeker als ze aangeven dat dit juist hetgeen was waar ze naar op zoek waren. Ik vind KlasCement een verderzetting van mijn werk op school.’

🧱 Straffe bouwer Elke Dufour (lager)

📣 ‘Ik geniet ervan om materiaal te bedenken en te maken. Ik vind het heel fijn te weten dat het ook gebruikt wordt in andere scholen, dat ik zo een beetje bijdraag aan ons onderwijs. Mijn enthousiasme om nieuwe dingen te maken wordt steeds aangewakkerd als ik de leuke reacties lees.'

🧱 Straffe bouwer Stephanie De Clerq (buso)

📣 'Ik zou eigenlijk nog veel meer willen delen, maar de tijd ontbreekt soms. Want weten dat mijn werk op vele scholen gebruikt wordt, geeft me erg veel voldoening. De reacties op mijn leermiddelen maken me oprecht blij en zijn voor mij een vorm van appreciatie.'

  • 💯 Straf omdat haar leermiddelen 8799 keer gebruikt werden in 2020, ze 511 keer als favoriet aangeduid werden en daar honderden reacties op kreeg
  • 💡 Ontdek zelf het materiaal van Stephanie

🧱 Straffe bouwer Els Tanghe (secundair)

📣 ‘Wauw, dit overdondert me. Wat een verrassing! Ik deel om samen onze schouders onder kwaliteitsvol onderwijs te zetten. Al is het spannend om op de ‘verzend’-knop te klikken: hoe wordt het materiaal dat ik met veel goesting ontwikkeld heb, onthaald? Op mijn beurt leer ik van anderen om mijn praktijk te verrijken. ‘Samen-werken’ over de klasmuren heen voor elke leerling, cursist of student.’

🧱 Straffe bouwer Aglaya Demeulenaere (bulo)

📣 ‘Ik voel me vereerd! Het is zoveel leuker om iets creatiefs te doen dan je handleiding te volgen. Vorig schooljaar moesten wij door de coronamaatregelen onze speelplaatswerking helemaal veranderen. Ik kwam tot een lijst met activiteiten waarbij kinderen, zonder materiaal, elkaar niet aanraken. Die lijst werd enorm geapprecieerd. Als kers op de taart ontving ik van KlasCement een leuk boekenpakket voor in de klas.’

🧱 Straffe bouwer Lynn Bruggeman (dko)

📣 'Superfijn om te horen dat ik één van de strafste delers en bouwers ben! Het is altijd mijn bedoeling geweest om anderen te inspireren met verfrissende en uitdagende opdrachten. Leuk om te horen dat me dat lukt. Maar wees gerust, hier laat ik het niet bij! Er is altijd meer op komst. Hopelijk inspireert het andere leraren én hun leerlingen.'

🧱 Straffe bouwer Erika Wyn (secundair)

📣 'Ik ben geen vastgeroeste dino, ik hou van vernieuwing. Die breng ik graag zelf door collega's te inspireren met mijn materiaal. Nadien is het heel leuk om reacties en virtuele schouderklopjes te krijgen. Ze kom ik in contact met andere leraren. Ik weet van mezelf dat ik erg actief ben op KlasCement, maar ik had nooit gedacht dat zoveel leden mijn materiaal gebruiken. Sommige collega's volgen mij en mijn materiaal en staan versteld over wat ik al gemaakt heb.'

  • 💯Straf omdat de 209 leermiddelen die ze in 2020 deelde, 22091 keer gebruikt werden en die bijdragen 1094 keer als favoriet aangeduid werden. 
  • 💡 Ontdek zelf het materiaal van Erika

🤝 Dit cijfer toont hoe we samen bouwen

Deze straffe delers verlegden vorig jaar zware keien, maar bouwen aan de funderingen van ons onderwijs en daardoor KlasCement, doen we allemaal samen. Er kwamen in 2020 maar liefst  - hou je vast - 14535 nieuwe leermiddelen bij van 6908 leden! 

Dus laten we onmiddellijk doen waar we zo goed in zijn: bijdragen en ...

Materiaal delen! 

en uiteraard: bedankt, bedankt, bedankt.

Deel