GEZOCHT: Lkrn. BUSO die mee willen nadenken over reclamewijs lespakket

Innovatiecel eSocialWork van de Katholieke Hogeschool Limburg ontwikkelt in het najaar van 2013 een lespakket over reclamewijsheid. De specifieke doelgroep zijn leerlingen met een licht-matig mentale handicap in het BUSO.

Bij reclamewijsheid denken we o.a. aan alle vormen van - al dan niet verhulde - reclame die opduiken als leerlingen op internet surfen: gepersonaliseerde reclame op Facebook, bij zoekmachines, reclame in filmpjes op YouTube, … enz.

Om de lessen zo goed mogelijk te laten aansluiten op de leefwereld van deze jongeren, wil eSocialWork een aantal leerkrachten bevragen over

–           Welke websites/sociale media worden vooral gebruikt?


–           Welke reclamevormen zijn voor deze doelgroep moeilijker  te interpreteren?


–           Welke werkvorm is het meest geschikt voor deze doelgroep?

 

Wat we niet van jou verwachten: expertise over reclame, internet, sociale media, …

Wie we zoeken: gemotiveerde leerkrachten (of andere geïnteresseerden die met deze doelgroep werken) die een idee hebben van wat hun leerlingen bezighoudt op internet en mee kunnen denken over de aanpak van een eductief pakket over reclamewijsheid.

Wanneer wordt er afgesproken?

Er wordt  één keer afgesproken op 4 september . Mogelijk wordt er later dit jaar nog één samenkomst vastgelegd om het uitgewerkte pakket voor te stellen of wordt de feedback via e-mail gevraagd.

De expertgroep gaat door op woensdagnamiddag 4 september, van 13u tot 15u.

Er wordt een broodjeslunch voorzien voor alle deelnemers. Bevestiging van deelname kan door te mailen naar esocialwork@khlim.be

Adres: Lokaal C108 (gelijkvloers), Campus Comenius, Tiensevest 60, 3000 Leuven

Deel