Klant is Koning: Digitaal spel over duurzaam consumeren
Thema
De duurzaamheidsgedachte begint langzaamaan door te sijpelen. Initiatieven die bijdragen tot een duurzamere wereld zijn tegenwoordig zeer actueel:
- steden die gaan voor energieneutraliteit;
- allerlei ondernemingen die in samenwerking met sociale economie hun doelen bereiken;
- cradle to cradle-ondernemingen die producten zo ontwerpen dat ze van begin tot eind veilig en herbruikbaar zijn;
- deeleconomieën waarbij het idee van collectief consumeren centraal staat (zoals bv. Airbnb, autodelen ...);
- wereldconferenties rond de opwarming van de aarde;
- ...
Maar ook de gewone burger kan een rol spelen in het duurzaamheidsverhaal. Daarom heeft De Aanstokerij Klant is Koning ontwikkeld. Om de spelers te laten inzien dat ieder van ons op zijn manier zijn steentje kan bijdragen, dat je in je dagdagelijkse leven ook kleine, maar duurzame beslissingen kan nemen die een grote impact kunnen hebben op bv. het verbruik van energiebronnen, de CO2 -uitstoot ...
Doelstellingen
Klant is Koning laat de spelers stilstaan bij hun consumptiegedrag en de impact ervan op ecologisch en sociaal vlak. Want iedereen consumeert. Maar de manier waarop je dat doet, heb je zelf in de hand en kan een wereld van verschil maken.
Lees verder bij gebruik voor de praktische kant.
Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken
- gratis lesmateriaal;
- voor alle leeftijden en vakken;
- makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.