Fouten markeren als verbeterstrategie


In deze video vertelt Leah Alcala hoe ze als leerkracht wiskunde haar verbeterstrategie heeft bijgestuurd.

Aanvankelijk kregen alle leerlingen meteen hun punten te zien wanneer ze hun toets terugkregen. Het resultaat was vaak dat leerlingen enkel nog oog hadden voor dit cijfer om daarna hun toets meteen op te bergen en er niks meer mee te doen.

Daarom stapte ze over naar een alternatieve verbeterstrategie waarbij ze niet langer meteen de punten toont en ze de fouten van de leerlingen enkel in kleur markeert zonder er specifiek bij te vermelden wat ze precies fout hebben gedaan.

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Deze deelsite verzamelt leermiddelen om te werken met leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften en geeft inspirerende collecties om aan de slag te gaan met diversiteit.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid?
Leren.Hoe?Zo!
Organisatie

Ontdek ook