Leer studenten studeren met succes: Wat de wetenschap vertelt over effectief studeren


Welke studeerstrategieën zijn effectief voor een diepgaande verwerking van de leerstof? En waarom?
Hoe kan je als leraar of leerbegeleider leerlingen leren hoe ze kunnen studeren?

Dit boekje van Thomas More-hogeschool vertaalt de wetenschap van het studeren op een laagdrempelige manier naar een handleiding  die leerkrachten inspiratie biedt om effectieve (meta)cognitieve strategieën expliciet aan te leren in de klas. Leren, studeren en instructie zijn namelijk nauw met elkaar verweven.

Het werd geschreven door TIm Surma, Tine Hoof en Paul A. Kirshner.

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Deze deelsite verzamelt leermiddelen om te werken met leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften en geeft inspirerende collecties om aan de slag te gaan met diversiteit.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid?
Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner

Ontdek ook